Regsim Sør-Øst
OUS
HSØ
HELSEFAGLIG SIMULERING
hva er det
Nivå 1 retningslinje
Nivå 2 retningslinje
Yrkesetiske retningslinjer
ARTIKLER
Linker
Scenariobank
HVA VI TILBYR
Simulering for OUS
Fasilitatorsamling OUS
HLR i OUS
Train the Trainer-kurs
Påbyggingskurs i debriefing
Kunsten å fasilitere
Markørrollen
Aktivitetsoversikt
Aktivitetskalender
E-læringskurs
OM OSS
Organisering
Hvem vi er
SESAM akkreditering
Lokaler
Simulatorer og treningsdukker
SimOslo - passordbeskyttet
Kontakt oss

SimOslo

Regsim Sør-Øst
OUS
HSØ
HELSEFAGLIG SIMULERING
hva er det
Nivå 1 retningslinje
Nivå 2 retningslinje
Yrkesetiske retningslinjer
ARTIKLER
Linker
Scenariobank
HVA VI TILBYR
Simulering for OUS
Fasilitatorsamling OUS
HLR i OUS
Train the Trainer-kurs
Påbyggingskurs i debriefing
Kunsten å fasilitere
Markørrollen
Aktivitetsoversikt
Aktivitetskalender
E-læringskurs
OM OSS
Organisering
Hvem vi er
SESAM akkreditering
Lokaler
Simulatorer og treningsdukker
SimOslo - passordbeskyttet
Kontakt oss
papirer.jpg
  • HELSEFAGLIG SIMULERING
  • hva er det
  • Nivå 1 retningslinje
  • Nivå 2 retningslinje
  • Yrkesetiske retningslinjer
  • ARTIKLER
  • Linker
  • Scenariobank

Relevante artikler/litteratur:

Vi ønsker å orientere om aktuell litteratur til dere som er interessert i medisinsk simulering. Send oss gjerne tips hvis dere kommer over god litteratur som dere ønsker å dele.

 

Simulation

  • Simulation and CRM: Østergaard, D. et al. (2011)

  • Simulation Glossary: INACSL Standards Committee (2016)

  • Simulation Design: INACSL Standards Committee (2016)

  • Outcome and objectives: INACSL Standards Committee (2016)

  • Professional Integrity: INACSL Standards Committee (2016)

  • Facilitation: INACSL Standards Committee (2016)

  • Participant evaluation: INACSL Standards Committee (2016)

 

Debriefing

  • Raters Handbook: DASH

  • The Role of Debriefing in Simulation-Based Learning: Fanning, R.M. and Gaba, D.M. (2007)

  • Introduction to debriefing: Gardner, R. (2013)

  • Debriefing with good judgment combining rigorous feedback with genuine inquiry:   Rudolph J.W et al. (2007)

  • Debriefing: INACSL Standards Committee (2016)

  • Promoting Exellence and Reflective Learning in Simulation (PEARLS): Eppich, W.J. and Cheng, A. (2015)

  • Promoting Learning and Patient Care Through Shared Reflection: A Conceptual Framework for Team Reflexivity in Health Care: Schmutz, J.B. and Eppich, W.J. (2017)

Crisis resource management (CRM) og teamtrening

  • Crisis resource management to improve patient safety: Rall, M. and Dieckmann, P. (2005)

 

 

 

 

 

Back to Top

Besøksadresse:

Søsterhjemmet, Bygg 2, 3.etasje Oslo Universitetssykehus, Ullevål Kirkeveien 166

0450 Oslo

 

Postadresse:

Simuleringssenteret, Bygg 2, 3. etasje       Oslo Universitetssykehus, Ullevål Sykehus
Pb 4956 Nydalen

0424 Oslo

 
Tilgjengelighetserklæring